Tuesday, April 29, 2008

anwar tertekan untuk jadi PM!!

Anwar tertekan untuk menjadi Perdana Menteri sekarang kerana jika Anwar gagal untuk menjadi Perdana Menteri dalam keadaan peluang yang terbuka secara tidak sengaja ini pasti Anwar akan gagal untuk melakukannya pada masa akan datang.


Dengan itu beliau kini telah membuat siwar dan mengharapkan agar BN menjadi panik dan keadaan dalaman BN menjadi kucar kacir. Anwar mungkin telah cuba membeli beberapa orang calon parlimen Barisan Nasional tetapi gagal untuk mendapatkan jumlah yang memberangsangkan untuk membolehkan beliau menubuhkan kerajaan. Dengan siwar Anwar ini , beliau berharap agar ada kalangan ahli parlimen yang terpengaruh dan panik lantas terjun menyertai PR.

Anwar akan cuba merealisasikan Siwarnya ini pada persidangan parlimen ini sebagai satu senarai desakan demi desakan kepada kerajaan BN. Selain itu Siwar yang terbaru Anwar menonjolkan isterinya sebagai bakal Perdana Menteri kerana merasakan dirinya tidak diterima oleh rakyat dan juga orang-orang politik.

Anwar tidak mungkin akan berjaya dalam tindakan beliau untuk membeli kerajaan kerana rakyat sebenarnya bukanlah menyokong Anwar tetapi rakyat hanya mahu memberikan pengajaran kepada BN dalam pilihanraya yang lalu. Untuk memberikan Kerusi Perdana menteri kepada Anwar tidak mungkin akan terjadi.

DAP dan PAS tidak mungkin mahu membenarkan Anwar menjadi Perdana Menteri walaupun kesemua Parti sedang bekerjasama tetapi bukanlah sampai ketahap membenarkan Anwar menjadi Perdana Menteri.

Ada laporan mengatakan bahawa ada wakil Parlimen DAP dan PAS yang tidak akan menyokong rancangan ini sekiranya berlaku pengundian tidak percaya kepada Perdana Menteri. Walaupun Anwar sekarang sedang di lamun mimpi indah sebagai Perdana Menteri namun usaha beliau untuk membeli kerajaan Malaysia mungkin tidak akan tercapai dan akan hanya tinggal impian sahaja. Bukan mudah untuk membeli sejumlah lebih dari 30 ahli parlimen BN kerana mereka adalah wakil rakyat yang dipilih oleh kerajaan dan pemimpin BN. Mereka juga memenangi pilihanraya atas pilihan rakyat yang mahu memberikan mandat kepada kerajaan BN dan bukan PKR.

PKR ditolak dun sabah dan sekiranya wakil rakyat mereka melompat keluar parti kerana kepentingan diri sendiri , pasti rakyat akan meghukum mereka pada pilihanraya yang akan datang.

0 comments:

About This Blog

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP