Sunday, August 17, 2008

MB selangor boneka DAP

SELEPAS ini apa pula mahu digadai Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bagi mengejar populariti politiknya selepas bersetuju supaya kuota pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) dibuka kepada bukan Melayu.
Apakah juga tindakan itu bagi menunjukkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang diwakilinya memperjuangkan semua kaum maka beliau sewenang-wenangnya menyokong cadangan yang dikemukakan Exconya, Dr Halimah Ali?
Cukuplah Khalid. Banyak lagi agenda pembangunan dan janji-janji yang dirasuahkan kepada rakyat Selangor belum ditunaikan.
Cukuplah Khalid. Banyak sudah keistimewaan orang Melayu kini dinikmati bukan Bumiputera sehingga ada yang berkata, kini hanya adah Tanah Melayu sahaja.
Cukuplah Khalid. Jangan digadai lagi hak keistimewaan orang Melayu selepas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng juga mahu menghapuskan Dasae Ekonomi Baru yang mempertahankan ekonomi Melayu.
Cukuplah Khalid. Jangan lagi dihina orang Melayu jika Tan Sri juga orang Melayu.
Cukuplah Khalid. Berpolitik murahan sekadar meraih simpati kaum lain ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim bersiap sedia menghadapi pilihan raya di Permatang Pauh.
Cukuplah Khalid. Islam di Selangor diperkotak katik oleh rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat malah ada surau dihalang menyiarkan azan melalui pembesar suara.
Cukuplah Khalid. Jangan berpura-pura memperjuangan hak orang Melayu di Kampung Baru Kuala Lumpur tetapi hak orang Melayu di Selangor hendak digadai.

2 comments:

Anonymous,  August 23, 2008 at 9:45 AM  

DAP ANJING!!!

Anonymous,  August 23, 2008 at 9:46 AM  

MB selangor dah nyanyuk.... xpayah jadi MB lah!!!!!

About This Blog

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP