Friday, August 29, 2008

HARI MERDEKA DAN BULAN RAMADAN

Pergerakan Pemuda UMNO Caw Sri Andalas ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Merdeka Yang Ke 51 dan Bulan Ramadan Al Mubarakkepada semua pembaca. Sudah lebih dari 50tahun negara kita bebas dijajah. Ayuh lupakan ideologi masing-masing buat sementara waktu, bersamalah kita tak kira UMNO,PKR, PAS dan sebagainya. Kita bersatu menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia.

Di dalam menyambut kemerdekaan negara pada 31 Ogos nanti, jangan lupa bulan yang ditunggu oleh umat Islam seluruh dunia iaitu bulan Ramadan akan berkunjung tiba. Penulis dengan rendah diri memohon maaf sekiranya terdapat silap dan salah dalam sebarang topik yang diterbitkan di dalam laman ini. Penuhkan aktiviti anda di bulan Ramadan ini dengan aktiviti yang berfaedah. Sesungguhnya bulan yang mulia ini, fadilat yang amat besar akan diterima bagi mereka yang berbuat baik.

Penulis ingin berkongsi sedikit maklumat dari khutbah jumaat sebentar tadi:

1. Kita digalakkan supaya merancang aktiviti di bulan Ramadan. Ini kerana sepanjang bulan ini, aktiviti ibadah amat besar fadilatnya. PEnuhkan lah masa kita dengan amal soleh. Puasa di bulan Ramadan amat besar pahalanya dan sesungguhnya syurga itu menuggu umat2 yang berpuasa di bulan Ramadan.

2. Sentuh pasal kemerdekaan, sebentar tadi Khatib mengatakan bahawa kemerdekaan Umat Melayu Islam di Malaysia sama seperti di Indonesia. Kemerdekaan kita bukanlah bermaksud merdeka dari cengkaman penjajah, tetapi kita bebas dari cengkaman mana-mana pihak utk melaksanakan perintah Allah SWT.

Wallahualam.

0 comments:

About This Blog

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP